środa, 29 września 2010

Nauka fińskiego cz. 3, czyli Jane Ahonen

Nigdy nie wątpiłem, że słynny skoczek narciarski, Jane Ahonen jest mężczyzną,  w końcu można znaleźć go na serwisie ciacha.net, no może jedynie raz się zawachałem po obejrzeniu tego zdjęcia:

Jednak czytanka o Tarzanie z naszej książki do fińskiego otworzyła mi oczy. Otóż imię kochanki króla małp nie czyta się tak jak w Polsce [Dżejn], ale właśnie Jane, takie samo Jane jakim raczono nas podczas oglądania skoków na TVP1 w trakcie jedzenia obiadu.
Niezwykłe.

Kolejna ciekawostka z czytanki o Tarzanie, z cyklu jak podrywać dziewczęta:
Jane: Ładnie tu.
Tarzan: To ty jesteś ładna.
Jane: A Ty przystojny.

1 komentarz:

  1. Masz Grzesiu, żeby Ci tam smutno i nudno nie było :
    Na statku stary bosman zaciaga sie fajka. Podchodzi do niego marynarz:
    - Panie bosmanie, uzywamy tego samego tytoniu, a jednak aromat z panskiej fajki jest o niebo lepszy od mojego. Niech Pan zdradzi, jak pan to robi?
    Bosman na to:
    - Chlopcze, mam na to pewien stary sposób: do tytoniu dodaje zawsze pare wlosów lonowych mlodej dziewczyny…
    Zawineli do portu, po powrocie na poklad marynarz podchodzi do bosmana, wrecza mu fajke mówiac:
    - No, niech pan teraz spróbuje, zrobilem jak pan radzil!
    Bosman wciaga dym, rozsmakowuje sie nim przez chwile i wypuszcza majestatycznie przez nos:
    - Prawie tak dobry jak mój, ale rwiesz za blisko dupy…

    OdpowiedzUsuń